چطور یک کلاینت یا مشتری آرایشگاه را قبل از شروع به کار آماده کنیم؟

چطور یک مشتری آرایشگاه را قبل از شروع به کار آماده کنیم؟

قبل از شروع به کار، برای آن که بدانیم چگونه با مشتری برخورد کنیم تا جذب مشتری بیشتری داشته باشیم و کارمان بهتر مورد قبول دیگران قبول بگیرد و همچنین نکته های اخلاقی که باید در حین فعالیت به آن ها توجه داشته باشیم، نیاز به آشنایی با رشته آرایش و پیرایش داریم که به آن میپردازیم.

آشنایی با رشته آرایش و پیرایش زنانه

آرایش به معنی افزودن است و در اصل ، در برابر واژه پیرایش قرار می گیرد که به معنی کم کردن است . امروزه ، در اصطلاح عام ، هر دو واژه در مورد زیبایی چهره یا بدن به کار می روند و به معنی عملیاتی هستند که ظاهر فرد ( اکثراً صورت و مو ) را زیباتر جلوه می دهد . معمولاً در ایران ، آرایش برای بانوان و پیرایش برای مردان به کار می رود .

آرایشگر و پیرایشگر زنانه کسی است که از عهده تمامی روش های معمول و جدیدی که برای آرایش مراجعین مورد نیاز است مانند آماده کردن مشتری ، محیط کار و ضدعفونی کردن لوازم ، شناخت انواع پوست ها ، رنگ مو ، دکلره ، فر ، صاف ، مش و هایلایت ، آرایش و اصلاح صورت ، کوپ ( کوتاهی ) موها و همچنین مانیکور و پدیکور برآید .

نحوه برخورد مناسب با مشتری

شما نباید در حین کار ، فشارهای عصبی و مشکلات کاری مربوط به خود را با مشتری درمیان بگذارید .

همیشه سعی کنید وقت شناس باشید و برای جلوگیری از ایجاد تشنج در محیط آرایشگاه برای خود و سایرین و درگیری با مشتری از قبل ، تغییرات ایجاد شده در زمان کار و موارد دیگر را به او اطلاع دهید .

مهارت انتقادپذیری خود را تقویت کنید .

ارائه بهترین پیشنهاد باتوجه به مهارت و تجربه خود ، برخورد مناسب و محترمانه و در نتیجه جلب رضایت مشتری ، مهمترین مسئولیت شما در برابر مراجعه کننده خواهد بود .

سعی کنید توجه لازم به حرفه خود را داشته ، آن را مهم دانسته و نسبت به خدماتی که به مشتری می دهید ، وجدان کاری داشته باشید .

جذب مشتری در آرایشگاه با رعایت نکته های اخلاقی

شاید بتوان یکی از مهمترین روش های جذب مشتری در یک آرایشگاه را رعایت نکته های اخلاقی و احترام گذاشتن به مشتری ذکر کرد . احترام تنها به معنای خوب برخورد کردن با مشتری نیست بلکه می تواند شامل احترام به وقت مشتری ، شخصیت ، فرهنگ ، آداب و رسوم هر مشتری و مشورت با ایشان قبل از شروع کار و راهنمایی صحیح آن ها و اهمیت به خواسته مشتریان و هرآنچه که به مشتری مربوط می شود ، باشد .

همچنین ، سعی کنید در رابطه با مشتریان و برای از دست ندادن آن ها به قول خود وفادار بوده و همیشه نظم ، ترتیب و جذابیت را در برابر مشتریان حفظ نمایید.

مجله آرایشگری مرال

آماده کردن مشتری قبل از انجام کارهای مختلف در آرایشگاه

ابتدا نظر مشتری را در رابطه با کاری که می خواهید انجام دهید ، جویا شوید ، او را راهنمایی کنید و و در رابطه با وضعیت پوست پوست و سر او ، مشورت های لازم را به او بدهید .

دقت کنید تمامی وسایلی که می خواهید استفاده کنید ، استریل و ضدعفونی شده باشند .

قبل از انجام هر عمل شیمیایی مانند رنگ کردن ، باید پوست فرد را نسبت به حساسیت داشتن یا نداشتن به مواد ، مورد آزمایش قرار داده و اگر پوست ، دارای جوش یا التهابات پوستی باشد ، به پزشک ارجاع داده شود .

برای رعایت بهداشت و داشتن محیطی دلپذیرتر و همچنین جلوگیری از متصاعد شدن بوی بد بدن به علت تعریق ، در هنگام کار ، بهتر است از اسپری ضد عرق ( دئودورانت ) استفاده شود .

همه افراد باید برای داشتن جامعه و محیطی سالم ، بهداشت عمومی و فردی را رعایت کنند و یک مدیر خوب ، باید توجه لازم به این نکته را داشته باشند زیرا این نکته علاوه بر تضمین سلامتی افراد ، عاملی برای جذب مشتریان بیشتر می شود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.